maart 21, 2017 Afvallen met het ziekenhuisdieet?

Ziekenhuisdieet: Is afvallen met dit dieet een flater of aanrader?

Er zijn momenteel zoveel manieren om iets tegen je overgewicht te doen, dat er de nodige filters nodig zijn in het maken van je keuze. Zo gaan we hier even het licht werpen op nog een redelijk bekend dieet. We hebben het hier over het ziekenhuisdieet. Het is een manier van afvallen die zich kan scharen in het rijtje van crashdiëten. Deze zijn over het algemeen op de korte termijn zeer effectief, echter is dit een schijnvertoning. Toch gaan we kijken of het ziekenhuisdieet hier wellicht een uitzondering in is.

Laten we van start gaan met dit crashdieet…

Om te beginnen moeten we vaststellen dat dit soort diëten nooit goed zijn. Je pleegt roofbouw op je lichaam. Hierdoor gaat je lichaam sparen en opgeslagen lichaamsvet niet meer zo snel verbranden. Dit betekent dat je na dit soort diëten in de meeste gevallen veel harder gaat aankomen. Kijk hier dan ook goed mee uit. Verder kan je natuurlijk begrijpen dat je veel gezonde voedingsstoffen mist tijdens dit soort diëten. Het ziekenhuisdieet is dus ook een crashdieet, iets waar je normaal gesproken ver bij uit de buurt moet blijven. Meer hierover kun je lezen in dit artikel op de https://degezondekeuze.nl/ziekenhuisdieet-8-kilo-per-maand-afvallen/

Bijna geen calorieën betekent meer aankomen

Je gaat dus flink minder eten. Dit kan na het dieet een jojo effect veroorzaken en dit is waarom veel mensen het ook niet goed beoordelen. Op korte termijn werkt het wel, maar dit is dan enkel een tijdelijk effect. Wanneer je van plan bent echt iets aan jouw overgewicht te doen en op een mooi streefgewicht wilt blijven moet je dit dieet niet gaan volgen.

Wat mag je allemaal eten met het ziekenhuisdieet?

Het dieet bestaat uit veelal dezelfde voeding. We laten je hieronder zien hoe een “random” dag eruit ziet met het ziekenhuisdieet. En wat je dus allemaal mag eten tijdens het dieet.

Ontbijt

– 1 stuk fruit, bij voorkeur een citrusvrucht
– 1 beschuitje of geroosterde boterham
– 1 glas drinken naar keuze zonder toevoegingen (suiker, vet of andere lekkernijen)

Lunch

– 1 stuk fruit, bij voorkeur een citrusvrucht
– 1 gekookt ei
– 1 bak yoghurt, bij voorkeur halfvol
– 2 beschuitjes of geroosterde boterhammen

Avondeten

– 2 tomaten of een stuk komkommer
– 2 gekookte eieren
– 1 klein bakje yoghurt, bij voorkeur halfvol
– 2 beschuitjes of geroosterde boterhammen
– 1 bakje sla aangelengd met wat olijfolie, zout of azijn

We hoeven je niet uit te leggen dat hetgeen je mag eten enorm eentonig en weinig is. Je moet dus vechten tegen verleiding van lekker eten en een hongergevoel. Lust je bepaalde dingen niet die er tussen staan, dan wordt het alweer knap lastig. Je kan proberen dit te vervangen voor soortgelijke producten.

Hoeveel kan je ermee afvallen?

In het begin kan je er een paar kilo per week mee afvallen. Je moet hier dan wel enorm veel voor laten. En besef dus goed dat je het doet voor een tijdelijk effect in de meeste gevallen. Tenzij je voor altijd op deze manier wilt blijven eten, maar dat kan niet eens gezien de zeer lage voedingswaarde.

Is het een gezond dieet?

Het ziekenhuisdieet is alles behalve gezond. Je loopt veel essentiële voedingsstoffen mis en zal bijna altijd met een hongergevoel rondlopen. Lang het dieet volgen zit er dan ook niet in.

Conclusie van het ziekenhuisdieet

Dit is niet een dieet voor echte lange termijn resultaten. Het kan gebruikt worden om snel een paar kilo mee af te vallen. Dat het in de meeste tijd om tijdelijke resultaten gaat in wel inherent aan dit dieet. Indien je serieus van plan bent af te vallen, gezonder wilt worden en op jouw nieuwe behaalde gewicht wilt blijven dan kan je beter een ander dieet gaan volgen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *